עוד עדכונים
-
הבטחת המהרח"ו לשנה טובה
פדיון נפש על פי הקבלה עם כוונות הרש״ש בערב ראש השנה ובערב יום הכיפורים
-
ספרי חיים ומתים לפניך נפתחים
תיקון נפטרים ערב יום ראש השנה וערב יום הכיפורים
-
אנשי אמונה אבדו הרב דוד בצלאל זצ"ל
-
פדיון נפש ביום הושענא רבה
-
תפילת יזכור ביום הכיפורים
ביום הכיפורים ספרי חיים וספרי מתים פתוחים; לכן נוהגים לומר יזכור, להדליק נר נשמה ולנדור צדקה לעילוי נשמות.
-
תיקון היסוד והעוונות הכללי
-
דף חשבון נפש לימי חודש אלול
-
סט תיקוני הזוהר מחולק לחודש אלול
-
ארבעה מפתחות לשנה טובה
ארבעה מעמדי תפילה מיוחדים בחודש אלול חודש הרחמים והסליחות.
-
הקדשת יום לימוד בישיבת המקובלים
לימוד בפרד"ס התורה, קדישים, ברכות, תפילות בכוונות הרש"ש ,שיעורי תורה, סעודה ,כלל פעילות החסד בישיבה.
-
סטים זוהר הקדוש מהדורת כיס
בשעה טובה חזר למלאי סטים של זוהר המחולק מהדורת כיס ב 3 פורמטים.
-
ספר תפילת המיישר
הצטרפו להדפסת מהדורה חדשה ומפוארת של ספר "תפילת המיישר" – 3,000 עותקים חדשים שיגיעו לכל קצוות הארץ!
-
שבת קודש לכבודו של מו"ר אדוננו הבן איש חי
-
תפילה בקברי האבות
תפילות לישועת ישראל ופתיחת הסליחות במערת המכפלה חברון עם מו"ר המקובל הרב בניהו שמואלי שליט"א
-
הילולת האריז"ל סיכום וגלריה
יום של התעלות רוחנית בצפת: הילולת האר"י הקדוש עם המקובל הצדיק הרב בניהו שמואלי
-
תיקון ערב ראש חודש תשרי
מעמד אדיר של קריאת מעל 100 ספרי תהילים עם תקיעות שופרות וחצוצרות והקפות מסביב לתיבה עם שבעה כורתי ברית
-
שלום איש חמודות
קוים קצרים לדמותו הסבא קדישא כמוהר"ר שלום אהרון שמואלי זצ"ל
-
תיקון נפטרים
סדר תיקון עבור נשמות הנפטרים שתיקן המקובל האלקי הרב יהודה פתיה זיע"א
-
יין נהרות גן עדן
הבטחת מרן הרש"ש זיע"א: "אין חולי בעולם שאלו האותיות לא ירפאוהו אפילו לפקוד עקרות ולהסיר הקדחות כולם"
-
מטבע ברכה ושמירה
במטבע זו נרשמו שמות הקודש המסוגלים ל - פרנסה | שמירה בדרכים | ולמציאת חן.
-
חברת המתמידים שלום בנייך
לעלוי נשמתו הטהורה של הסבא קדישא ר' שלום אהרון שמואלי זיע"א
-
מוקירים תודה ומחזיקים את ישיבתו
כל התורמים יוזכרו שמותיהם בתיקון מיוחד על קברו של הצדיק
-
הופיע: הזוהר היומי חלק 54
בשורה משמחת לרבבות הלומדים הופיע הכרך החדש ספר הזוהר הקדוש היומי המבואר חלק 54
-
תיקון לחולה על פי הבן איש חי
-
חוברת לזכרו של זקן המקובלים הסבא קדישא ר' שלום שמואלי זיע"א
-
הסכם יששכר וזבולון
-
מזל טוב ליום ההולדת
ההזדמנות שלך להקדיש יום לימוד ותפילות לזכותך ולהצלחתך ביום המסוגל יום ההולדת.
-
סט זוהר המחולק
-
סט הזוהר המחולק עם פירוש לשון הקודש
-
פדיון נפש לחיילי ישראל
-
התרת קללות
-
אמירת קדיש לעילוי הנשמה
-
הקדשות בספר הזוהר היומי
מבואר בפרושו של מו"ר המקובל רבי בניהו שמואלי שליט"א ומופץ חינם בחמשת אלפים עותקים לזיכוי הרבים.
-
סְעָדֵנִי וְאִוָּשֵעָה
-
בשעת רצון עניתיך: הזכות להיות שותף בלימוד ליל שישי בשעת חצות
-
גדולה צדקה שמקרבת את הגאולה
מדוע אסר הקב"ה את השעטנז
ד אלול תשפ"ה | 28/08/2025 | 21:53
"לֹא תִלְבַּשׁ שַׁעַטְנֵז צֶמֶר וּפִשְׁתִּים יַחְדָּו"
(דברים פרשת כי תצא פרק כ"ב, פס' יא)
במדרש תנחומא (משפטים סי' ז') דברים שיצר הרע משיב עליהם... אלו הן, שעטנז... שמא תאמר מעשה תוהו הן? תלמוד לומר "אני ה'" - אני חקקתים ואין לך רשות להרהר בהן.
אף על פי שכאמור מצוה זו היא חוק, מכל מקום נאמרו במצוה זו כמה טעמים:
א. הרמב"ן (דברים כב, ו) ובספר החינוך (מצוה תקנ"א) כותבים בשם הרמב"ם (מורה הנבוכים ג, לז), שטעם השעטנז הוא מפני שהיה בזמן ההוא בגד ידוע לכומרי בעלי הכשפים, שבהם היו עושים כל מעשיהם. ועד היום מפורסם הדבר אצל כמרים שיש במצרים. ואמר הרמב"ם שמצא זה כתוב בספריהם. ולפי שהיה ענין גדול ורצוי להם מאד שיפעלו בו פעולותם הידועות לעבודה זרה ולשדים. לכן הרחיקה אותו התורה מכל אדם, כי התורה תבוא למחות מעשיהם ולהכחיד זכרם.
ב. טעם נוסף אומר רבי יהונתן אייבשיץ בס' אהבת יהונתן (הפטרת פרשת חיי שרה) לפי חכמי הקבלה, כי ישנם שבעה כוכבי לכת, הצמר הוא אחד מהמזלות מבחינת החסד, והשאר הם בחינת דין, לכן אין לערבב את מידת הרחמים בדינים. והמילה "כלאים" היא מלשון הכלאה, מאחר שהצמר והפשתים הנם מנוגדים זה לזה מצד טבעם.
ג. בפירוש רבנו יוסף בכור שור (כאן) ובחזקוני (כאן בטעם שני) כתבו, שלכך נאסרה לבישת שעטנז, לפי שבגדי הכהונה היו עשויים כלאים (יבמות ד:), ואין ראוי לזרים, לאנשים הפשוטים, שיהיו לובשים בגדים שמשרתי ה' לובשים. ולא ישתמש בשרביטו של מלך.
ד. עוד ביארו המפרשים טעם נורא! שהנה בפרקי דר' אליעזר (פרק כא) מבואר מה היו קורבנותיהם של קין והבל "והביא קין מותר מאכלו קליות זרע פשתן, והביא הבל מבכורות צאנו ומחלביהן כבשים שלא נגזזו לצמר, ונתעבה מנחת קין, ונתרצתה מנחת הבל". ומעתה כותב החזקוני (כאן בטעם א'), שבשל קרבנם המפורסם של קין והבל, שבו הביא קין קליות זרע פשתן, ואילו הבל הביא מבכורות צאנו, ולפי שבאה תקלה על ידי שניהם, נאסרו להיות בבת אחת.
כלומר היות ותערובת של שעטנז צמר ופשתים הביאו חורבן לעולם, בפרשת קין והבל, לכן נאסר ללבוש שעטנז.
ה. בזוהר הקדוש (ח"ג דף פ' ע"א) מובא עוד, שעד היום השפעת מעשהו של קין קיימת בעולם, ולכן מי שלובש כלאים מתעוררת עליו אותה רוח ומזיקתו. וזוהי רוח של "שטן עז" (אותיות שעטנז) - כי השעטנז גרם רציחה בעולם.
ומענין שהטור והשו"ע הביאו הלכות שעטנז בסימן "רצ"ח" - רמז לכך שהוא הביא לרציחה!
דבר מענין נוסף הביא בספר להתעדן באהבתך (כאן) הוא שבמחקר שנעשה ביפן, גילו מדענים שישנה תגובה מסויימת לגוף האדם בלבישת בגדי צמר, ותגובה אחרת בלבישת בגדי פשתים, וכששניהם ארוגים יחד, הנם גורמים לכל מיני גרויים לא רצויים.
שלושה טעמים נוספים כתב רבנו בחיי (ויקרא פי"ט, יט) על פי הפשט, המדרש, ועל פי הסוד קחנו משם.